سبک کلاسیک

decochin

سبک کلاسیک در معماری داخلی :

سبک کلاسیک در معماری یکی از لوکس ترین، زیباترین و ظریف ترین سبکها در طراحی دکوراسیون داخلی به شمار می رود. این سبک باعث ایجاد فضایی لوکس و مجلل می گردد.

در خصوص دیزاین کلاسیک در دکوراسیون داخلی می توان گفت که دکوراسیون کلاسیک درواقع یک نوع دیزاینی می باشد که به سبک سنتی غربی بوده که تغییراتی مطابق زمان حال در آن انجام شده است.

در دکوراسیون کلاسیک تمام اجزاء یکی یکی و با هماهنگی و نظم و دقت زیادی مشخص شده اند.

مشاوره رایگان 021-26144997
سبک کلاسیک
سبک کلاسیک
سبک کلاسیک
سبک کلاسیک
تقارن و هندسه مشخص، نظم و فاصله اصولی، رنگ و نقوش خاص و مطرح و استفاده از متریال (مصالح) با ارزش که از طبیعت؛ مانند چوب، صدف، سنگ، عاج و مرمر برگرفته شده است و از دیگر المانهای لوکس جزء جدایی ناپذیر سبک کلاسیک در معماری داخلی به حساب می آید.
سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی مشخصه های بسیاری دارد که بعضی از آنها با سایر سبکها؛ مثل نئوکلاسیک یا حتی مدرن مشترک می باشند و بعضی فقط مخصوص همین سبک خاص هستند.

تعریف معماری کلاسیک :

معماری کلاسیک گونه ای از معماری می باشد که از عناصر برگرفته از معماری دوران کلاسیک روم و یونان تشکیل شده است. در واقع این سبک از معماری بین قرنهای ۱۷ تا ۱۹ میلادی در اروپا نمایان شده است.
سبک های زیادی الهام گرفته از سبک کلاسیک می باشند. یکی از سبکهای اصیل و یادآور مکانهای تاریخی، سبک کلاسیک می باشد که قدمت آن به دو هزار سال می رسد.
سبک کلاسیک همان سبک سنتی غربی است که کمی رنگ و روی سبک معاصر را به خود گرفته است. این سبک ویژگیها و شاخصهای مختص به خود را دارد که سبب تمایز این سبک با دیگر سبکهای دکوراسیونی می شود.
همه المانهایی که در این سبک مورد استفاده قرار می گیرد، تعریف دقیق و معینی دارد؛ به عنوان مثال، در این نوع طراحی به شدت به نظم و تقارن اهمیت داده می شود و هر وسیله ای مکان و محدوده مشخصی برای قرار گرفتن دارد.
پس می توان نتیجه گرفت سبک و طراحی کلاسیک پایداری و استقامت خاصی را در فضای مورد نظر شما به وجود می آورد.
سبک کلاسیک
سبک کلاسیک

مشخصه های سبک کلاسیک در معماری داخلی:

استفاده از وسایل اصیل و طبیعی در دکوراسیون کلاسیک

استفاده از وسایل و دکور ارزان قیمت به هیچ عنوان در سبک کلاسیک معنایی ندارد. تمامی دکور و وسایلی که در این نوع سبک معماری به کار برده می شود، اصیل و طبیعی هستند. از این رو استفاده از وسایل قدیمی و عتیقه در این نوع معماری بسیار رواج دارد.
در دیوارها و ستونهای خانه از گچبریهای قدیمی و سنتی استفاده می شود.
در استفاده از چوب بسیار حساسیت به خرج داده می شود و چوبی که در این نوع طراحی به کار برده می شود، چوب کاملاً طبیعی می باشد.
استفاده از سنگهای گران قیمت و زیبا، یکی دیگر از ویژگیهای این سبک می باشد؛ به عنوان مثال در کفپوشهای پذیرایی، آشپزخانه و حمام از سنگ مرمر استفاده می شود.
سبک کلاسیک
سبک کلاسیک

استفاده از ترکیبهای رنگی روشن در طراحی دکوراسیون کلاسیک

ترکیب رنگ را نباید در این سبک فراموش کرد؛ زیرا المان بسیار مهمی در جلوه دادن در سبک کلاسیک می باشد.
در سبک کلاسیک در معماری، رنگهایی به کار برده می شود که به فضای خانه وقار و شخصیت می بخشد. رنگهایی در طیف قهوه ای، بژ و کرم که رنگهایی روشن هستند و آرامش خاصی را در فضا ایجاد می کنند.
باید دقت کرد که در ترکیب این رنگها باید تضادی از رنگ را در فضا ایجاد کرد که سبب به وجود آمدن یکنواختی در رنگ بندی نشود.
مهمترین رنگی که در این سبک استفاده میشود رنگ سلطنتی و پُرزرق و برق طلایی می باشد که بیشتر در وسایل و پارچه های آن استفاده می شود. نکته ای که باید در ترکیب بندی رنگها در سبک کلاسیک در نظر داشته باشید، این است که نباید فضایی دلگیر و تاریک را به وجود آورد.

استفاده از لوستر و شمع و سبک کلاسیک

برای ایجاد روشنایی در دکوراسیون کلاسیک معمولاً از لوسترهای کریستالی، لامپهای بیرنگ و یا حبابهای شیشه ای گران قیمت استفاده می شود.
استفاده از لوسترها در سبک کلاسیک معمولاً در وسط سقف می باشد تا سبب به وجود آمدن یک فضای دل انگیز شود.
نورهایی که در این لوسترها به کار برده می شود نورهایی گرم می باشد؛ زیرا سبب کلاسیک تر شدن فضا می شوند.
روش دیگری که در نورپردازی کلاسیک استفاده می شود شمع های بلند با پایه شمع های برنز بلند می باشد، که چهرهای قدیمی تر را در فضا به وجود می آورد.
سبک کلاسیک
سبک کلاسیک

استفاده از پارچه های سنگین در طراحی کلاسیک

محبوب ترین پارچه های طرفدار سبک کلاسیک پارچه های سنگین ساتن و ابریشم می باشد و برای مجلل ساختن فضای اتاق از پارچه های مخمل نیز استفاده می کنند.
در دکوراسیون کلاسیک معمولاً از فرشهای دستبافت؛ مانند گلیمها و فالیچه های شرقی استفاده می شود.

استفاده از مبلمان چوبی در معماری به سبک کلاسیک

مبلمان استفاده شده در سبک طراحی کلاسیک شامل چوبهای طبیعی و روکش های چرمی می باشند. مبلمان سبک کلاسیک معمولاً جلا داده می شوند؛ زیرا برق آنها در فضای خانه جلوه ای زیبا و چشم نواز ایجاد می کد.

دکوراسیون به سبک کلاسیک در معماری به معنای نظم در محیط

در طراحی داخلی به سبک کلاسیک تمام اجزاء باید دقیق و اصولی انتخاب و چیدمان شود. در این سبک از مبلمان سبک کلاسیک که دارای ظرافت و کنده کاری می باشد، استفاده می شود.
این مبلمان باید اصولی و در مکان مشخصی چیده شود و با اکسسوری های کاملاً هماهنگ با این سبک تزئین گردد.

تقارن وسواس گونه در طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک

اختلال وسواس فکری در برخی افراد باهوش و قدرتمند با شدتهای مختلف مشاهده می شود و چندین مشخصه بارز دارد که افراد مبتلا را درگیر می کند.
دو نوع وسواس متداول در افراد مبتلا؛ نظم بسیار دقیق و قرینگی چیدمان می باشد، که این افراد بسیار زیاد وسواس دارند و اصرار دارند که تمام لوازم به صورت کاملاً دقیق و منظم و بدون هیچ اختلافی اجرا و چیده بشود، و نمی توانند خانه را با فضای غیر قرینه تحمل کنند.
در معماری و دکوراسیون به سبک کلاسیک، مبلمان، اکسسوریها، تزئینات دیواری و حتی اجزایی که المانها را تشکیل داده اند؛ مانند نقوش و حکاکیها به صورت جفت طراحی شده، و نسبت به یک المان یا خط مرکزی به نحو متقارن چیده شوند، و این نظم دقیق و کاملاً اصولی جلوه ای بسیار باشکوه در طراحی داخلی منزل به وجود می آورد، و بیننده به راحتی تحت تأثیر این فضای لوکس قرار می گیرد.
سبک کلاسیک
سبک کلاسیک

حکاکی و منبت کاری در طراحی به سبک کلاسیک

در سبک کلاسیک در معماری، تمام مبلمان و وسیله های دکوراتیو تزئینی بدون تزئینات شاخص رها نمی شوند. کافی است شما نگاهی به طراحی اجراشده سبک کلاسیک در قصرهای پادشاهی فرانسوی و بناهای تاریخی ایتالیا بیندازید.
تک تک اجزاء مبلمان و المانهای مختلف با دقت بسیاری حکاکی و کنده کاری شده و از حالت سادگی درآمده اند. نرده های پله، دسته های چوبی مبلمان و تزئینات دیواری همه و همه بسیار هماهنگ و زیبا به دست استادان هنرمند، طراحی و رنگ آمیزی شده اند.

دیوار کوب های شاخص و گچبریهای برجسته در دکوراسیون کلاسیک

یکی از ویژگیهای بارز طراحی داخلی کلاسیک در دکوراسیون خانه ها و فضاهای رسمی، طراحی دیوارها و سقفهای بسیار فاخر و پرکار می باشد.
استفاده از گچبریهای پیوسته و یکپارچه که به شکل قابهای متعدد و یا تابلوهای برجسته بر روی دیوارها طراحی می شوند در کنار پتینه کاریهای سقف و نقاشی خطوط برجسته کلاسیک سقفی بسیار رایج می باشد. این عناصر در کنار یکدیگر فضایی باشکوه و ابهت و همچنین لوکس ایجاد می کنند.
قرینگی در تمام اجزاء و حتی در اجرای گچبریهای زیبای این سبک نیز به خوبی قابل مشاهده می باشد.
سبک کلاسیک
سبک کلاسیک
سبک کلاسیک
سبک کلاسیک

ویژگیهای سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی :

سبک کلاسیک در معماری مشخصه های متعددی در دکوراسیون داخلی دارد، که برخی از آنها با سایر سبکها؛ مانند نئوکلاسیک یا حتی مدرن مشترک بوده و برخی مخصوص همین سبک خاص هستند. در کتابها و منابع مختلف ویژگیهای مختلفی ذکر شده است؛ اما در یک جمع بندی کلی هفت ویژگی بارز سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی که در اکثر دیزاین و چیدمانهای انجام شده به این سبک مشاهده می شوند به این شرح هستند.
  • نظم در تک تک اجزاء
  • تقارن در چیدمان
  • حکاکی و منبت کاریهای پیچیده در مبلمان
  • دیوارکوبهای شاخص و گچبریهای برجسته
  • تونالیته های رنگی غیر خالص و اصیل
  • اکسسوریهای لوکس و آنتیک
  • به کارگیری مصالح باکیفیت و ارزشمند

ویژگیهای سبک کلاسیک در معماری داخلی

  • نظم، تقارن و تعادل از ویژگیهای اصلی این سبک به شمار می رود.
  • معروف به سبک سلطنتی و تجمل گرایی گذشته دوران روم و یونان باستان
  • وجود نقطه کانونی در فضا مانند شومینه و یا ،آینه با گردآوری مبلمان به دور آنها
  • استفاده از رنگها و متریال طبیعی در فضا
  •  استفاده از تزئینات بیشمار در فضا به طوری که در تضاد با سبک مینیمال می باشد.
  • پارچه های طبیعی و شیک
سبک کلاسیک
سبک کلاسیک
سبک کلاسیک
سبک کلاسیک

وسایل اصل و طبیعی در سبک کلاسیک در معماری

سبک دکوراسیون کلاسیک با وسایل ارزان قیمت همراه نیست. تمامی وسایلی که در این نوع دکوراسیون به کار میروند طبیعی و اصیل هستند؛ به همین دلیل است که وسایل قدیمی و عتیقه در این سبک دکوراسیون داخلی زیاد به چشم می خورد.
معمولا از گچبریهای هنری دست ساز و سبک قدیمی در ستونهای خانه استفاده می شود.
اگر از چوب در طراحی داخلی استفاده شود،حتما چوب طبیعی و گران قیمت خواهد بود.
کفپوش این نوع دکوراسیون نیز معمولاً پارکت است و در برخی فضاها؛ نظیر آشپزخانه، اتاق پذیرایی و حمام ممکن است از کفپوشهای سنگ مرمر یا موزاییک سنگی استفاده شود.
مبلمان چوبی کارشده که معمولاً گران قیمت هستند؛ از جمله عناصر محبوب در دکوراسیون سبک کلاسیک می باشند.

 ترکیب رنگ دکوراسیون کلاسیک

معمولاً در سبک کلاسیک در معماری از رنگهای روشن و آرام بخش استفاده می شود؛ اما همین رنگها نیز با تضادی خاص در کنار هم قرار می گیرند، به طوری که سایه روشن ایجاد کنند. استفاده از رنگهای دکوراسیون خنثی در این سبک معماری نیز بسیار به چشم می خورد. رنگهایی نظیر ،زیتونی، بژ، کرم، سبز روشن و مهم تر از همه رنگ پرزرق و برق طلایی که بیشتر در وسایل خانه و پارچه های آن به کار می رود. همچنین در این سبک دکوراسیون از رنگهای طبیعی؛ نظیر قهوه ای چوبی نیز برای مبلمان و وسایل خانه استفاده می شود.
سبک کلاسیک
سبک کلاسیک
سبک کلاسیک
سبک کلاسیک

نورپردازی در دکوراسیون کلاسیک

برای ایجاد روشنایی در دکوراسیون کلاسیک معمولاً از لوسترهای کریستالی، لامپهای بیرنگ و یا با حبابهای شیشه ای گران قیمت استفاده می شود. در دکوراسیون داخلی سبک کلاسیک، لوسترها دقیقاً در وسط سقف آویزان می شوند و یک تصویر هنری زیبا و کلاسیک ایجاد می کنند. یک روش دیگر برای روشنایی بخشیدن به فضای اتاق در دکوراسیون کلاسیک استفاده از پایه شمعهای برنزی است که چهره ای قدیمی تر به فضای اتاق می بخشند.

دیوار کوبهای شمعی پایه برنزی می توانند تا حد زیادی دکوراسیون خانه را به یک دکوراسیون کلاسیک تبدیل کنند.

پارچه های مورد استفاده در دکوراسیون کلاسیک

ساتن و ابریشم از جمله محبوب ترین پارچه ها برای سبک دکوراسیون کلاسیک به شمار میروند. برای پرده اتاق نیز معمولاً از پارچه های سنگین؛ همانند ابریشم یا مخمل استفاده می شود. در چنین دکوراسیونی معمولاً فرش دستبافت به کار برده می شود.
پرده های مجلل نظیر جنس مخمل برای چنین دکوراسیونی مناسب هستند.

مبلمان سبک کلاسیک

معمولاً مبلمانی که در سبک کلاسیک در معماری قرار می گیرند از چوبهای گران قیمت و رومبلی هایی از جنسهای طبیعی؛ نظیر چرم تشکیل شده اند. مبلمان در سبک کلاسیک بسیار کاربردی، راحت و بدون هیچ تزئین اضافه انتخاب می شوند. مبلمان چوبی این دکوراسیون معمولاً جلا داده شده هستند که برق آنها
در فضای خانه جلوه خاص تری ایجاد می کند.
سبک کلاسیک
سبک کلاسیک
سبک کلاسیک
سبک کلاسیک
سبک کلاسیک
سبک کلاسیک

سبک کلاسیک
سبک کلاسیک